ΑρχικήΛίστα Επιθυμιών (0)Ο Λογαριασμός μουΚαλάθι ΑγορώνΑγορά

Ωμέγα-3 Λιπαρά - Απαραίτητα για τη διατροφή μας!

Δημιουργήθηκε: 2013-08-06 Επισκέψεις: 369

Η επιστημονική κοινότητα πήρε τις πρώτες ενδείξεις για τις ευεργετικές επιδράσεις των Ω-3 το 1970, όταν Δανοί φυσικοί παρατήρησαν ότι οι Εσκιμώοι είχαν θεαματικά χαμηλά ποσοστά καρδιαγγειακών παθήσεων, παρά το γεγονός ότι η διατροφή τους ήταν πολύ πλούσια σε λίπη. Η συνέχεια της παρατήρησης αυτής, ανέδειξε ότι στην πραγματικότητα, η διατροφή τους ήταν εξαιρετικά πλούσια σε EPA και DHA.

Οι περισσότεροι δυτικοί λαοί τυπικά τρώνε πολύ περισσότερα ωμέγα-6 και πολύ λίγα ωμέγα-3. Αυτό μπορεί ακόμα και να εξουδετερώσει τα οφέλη των ωμέγα-3 και να οδηγήσει προς μια ανισόρροπη αναλογία κατανάλωσης των ωμέγα-6 προς ωμέγα-3 η οποία μπορεί να δημιουργήσει χρόνιες φλεγμονές / παθήσεις. Κρέας, αβγά, κοτόπουλο, δημητριακά, διάφορα ψωμιά και φυτικά έλαια είναι πηγές των ωμέγα-6 λιπαρών οξέων, ενώ τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα ανευρίσκονται στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, στο κραμβέλαιο, στους λιναρόσπορους, τα καρύδια, τα σογιέλαια και τα ψάρια των ψυχρών υδάτων, όπως ο τόνος, σολομός και το σκουμπρί. Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα είναι ισχυρά νευροπροστατευτικά, όπως έχει επισημανθεί από γάλους ερευνητές (Lauritzen et al 2000). Τα ιχθυέλαια παρέχουν τα οφέλη των ωμέγα-3 λιπαρών οξέων. Το καλύτερο κεκαθαρμένο ωμέγα-3 είναι το ΕΡΑ λόγω της διπλής της απόσταξης (μοριακή και εν κενό). Τα ωμέγα-3 έχει αποδειχτεί πως βοηθάνε σε μια ποικιλία νόσων, περιλαμβανομένης της διπολικής διαταραχής, κατάθλιψης, νευρικής ανορεξίας, διαταραχών πανικού, διαταραχής οριακής προσωπικότητας και της σχιζοφρένειας.

Ωμέγα-3 για λιγότερο σωματικό λίπος.

Άτομα τα οποία θέλουν να χάσουν σωματικό βάρος μπορούν να βοηθηθούν παίρνοντας μερικές κάψουλες ιχθυελαίου, σύμφωνα με το Πανεπιστήμιο της Αυστραλίας. Υπάρχουν αποδεικτικά στοιχεία από εργαστηριακές μελέτες ότι το ιχθυέλαιο επηρεάζει τον μεταβολισμό με τρόπο που να μπορεί να ελαττώνει το σωματικό βάρος. Τα EPA και DHA είναι μέρος των ζωτικών λιπαρών (EFA) και προέρχονται από σολομό από τα βαθιά καθαρά νερά του Αρκτικού Ωκεανού.

Χρησιμότητα:

Τα EFAs (ζωτικά λιπαρά) είναι σημαντικά για την σωστή λειτουργία του εγκεφάλου, της καρδιάς, των αρτηριών και των   αρθρώσεων. To Ε-ΕΡΑ είναι επίσης γνωστό, ότι βελτιώνει την αντίσταση στην ινσουλίνη, στο μη ινσουλινοεξαρτώμενο σακχαρώδη διαβήτη (Kusunoki et al. 2003).

Πολλοί επιστήμονες πιστεύουν ότι η κύρια αιτία της ανερχόμενης συχνότητας καρδιαγγειακών ασθενειών, υπέρτασης, διαβήτη, κάποιων μορφών καρκίνου και πρόωρης γήρανσης, είναι η ανισόρροπη πρόσληψη μεταξύ των Ω-6 και Ω-3. Οι πρόγονοί μας είχαν εφαρμόσει το κλάσμα (Ω-6/Ω-3) 1:1 στην διατροφή τους, ενώ οι σύγχρονες διατροφικές συνήθειες έχουν φέρει το κλάσμα κοντά στο 20 :1. Οι κύριες πηγές Ω-6 είναι τα φυτικά λίπη, όπως το καλαμποκέλαιο και το σογιέλαιο, που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε λινολεικό οξύ. Τα Ω-3 βρίσκονται στο λιναρέλαιο και στο φυστικέλαιο, αλλά κυρίως στα ιχθυέλαια.omega-3-lipara

Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα (ΕΡΑ και DHA) είναι υγιεινά για την καρδιά, τα αγγεία και τις αρθρώσεις. Η συμπλήρωση της διατροφής με Ε-ΕΡΑ αναχαιτίζει και περιορίζει την ενεργοποίηση των αιμοπεταλίων, που είναι ένα αρχικό βήμα στη συσσώρευση των αιμοπεταλίων και έτσι περιορίζει τον κίνδυνο νόσου των στεφανιαίων (Park and Harris 2002). Υψηλή κατανάλωση ψαριών και ιχθυελαίων απεδείχθη πως μπορεί να οδηγήσει σε θεαματική μείωση του φαινομένου απώλειας μνήμης και εξασθένησης της γνωστικής λειτουργίας στην γεροντική ηλικία, καθώς επίσης μειώνει και τον κίνδυνο εμφάνισης της νόσου Alzheimer. Μια επαρκής πρόσληψη DHA και EPA είναι ιδιαίτερα σημαντική κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης και του θηλασμού, καθώς το έμβρυο δεν μπορεί να τα συνθέσει μόνο του. Υπάρχουν ενδείξεις ότι ανεπαρκής πρόσληψη Ω-3 της μητέρας, αυξάνει τον κίνδυνο πρόωρου τοκετού και χαμηλού βάρους γέννησης του νεογνού. Έρευνα με ιχθυέλαια, που έγινε στη Μεγάλη Βρετανία, έδειξε ότι «υγιείς» έγκυες με έλλειψη σε λινολεϊκό οξύ ενδέχεται να μεταφέρουν την έλλειψη αυτή στα έμβρυά τους, καθιστώντας έτσι τον  εγκέφαλο των εμβρύων ευαίσθητο στην καταστροφή της μυελίνης που περιβάλλει τις νευρικές ίνες. Το πρόβλημα αυτό δεν αναμένεται να εκδηλωθεί πριν από το 15ο ή 16ο έτος της ηλικίας, όταν πλέον έχει ολοκληρωθεί η ανάπτυξη του εγκεφάλου. Το Ε-ΕΡΑ είναι ένα λιπαρό οξύ που παρασκευάζεται από το ιχθυέλαιο.

Το Ε-ΕΡΑ είναι 100% ασφαλές και η κατανάλωση του μπορεί να είναι ωφέλιμη στις ακόλουθες καταστάσεις:

• Στρες                         
• Διαταραχή οριακής προσωπικότητας
• Επιληψία                 
• Άνοια (περιλαμβανομένης της νόσου Alzheimer και Huntington)
• Κατάθλιψη                 
• Εγκεφαλικό επεισόδιο και τα επακόλουθά του
• Σχιζοφρένεια             
• Σύνδρομο χρόνιας κόπωσης ή μυαλγικής εγκεφαλίτιδας
• Ινομυαλγία                 
• Εκφύλιση της ωχρής κηλίδας του αμφιβληστροειδούς
• Νευρική ανορεξία      
• Το ΕΡΑ προστατεύει τον εγκέφαλο από την εκφύλιση.
• Διαταραχή  υπερδραστηριότητας  και  ελλείμματος  προσοχής (ADHD),  δυσλεξία,  δυσπραξία,δυσφαγία, αφασία και άλλα μαθησιακά προβλήματα συμπεριφοράς σε παιδιά και ενηλίκους.
• Διαταραχές πανικού.

 

Φυσικές Τροφές

Προκειμένου να βοηθήσετε τον οργανισμό σας να ελαττώσει τα επίπεδα χοληστερόλης και τριγλυκεριδίων, μπορείτε να λαμβάνετε ιχθυέλαιο, το οποίο με τα απαραίτητα λίπη που περιέχει, παρουσιάζει θετική επίδραση στην καρδιά και το κυκλοφορικό.

Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, φαίνεται να έχουν ωφέλιμο ρόλο όχι μόνο εναντίον της αθηρωμάτωσης και απόφραξης των στεφανιαίων αρτηριών της καρδίας αλλά και για την πρόληψη των αρρυθμιών. Οι καρδιακές αρρυθμίες είναι επικίνδυνες ανωμαλίες του ρυθμού της καρδίας και ορισμένες μορφές μπορούν να οδηγήσουν σε καρδιακή προσβολή. Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα είναι επίσης από τις πλέον ωφέλιμες ουσίες που μας προσφέρουν τα ψάρια.